Om Solberg skole

Solberg skole er en offentlig barneskole som ligger sentralt til ved Leonardo Da Vinci-brua i Ås kommune. Det er kort vei til fine skogsområder rundt, noe skolen benytter seg av som en forlengelse av klasserommet.

Det forventes sterk vekst i elevtall og ansatte de nærmeste årene. Ansatte og elever flyttet inn i ny skole etter påske 2018. Det er lagt til rette for fleksible løsninger, godt utstyrte spesialrom, og skolen har også en flerbrukshall. Uteområdet var ferdigstilt i august 2018.

Skolen har ca 200 lærevillige elever og dyktige, samarbeidsglade og kreative lærere som er gode på å se den enkelte elev og hverandre. Skolen bruker "Mitt Valg" som et program for utvikling av et godt læringsmiljø og læring av sosial og emosjonell kompetanse. Det satses på kollektiv profesjonsutvikling, klasseledelse og vurdering for læring. Skolen har 1:1 læringsbrett.